» Адреси громадських приймалень Центральний офіс м. Тернопіль » Корисні посилання |
ОсвітаЛіцеї, коледжі, училища, технікуми (46) Різне з навчальні заклади (24) Загальноосвітні школи (667) Дошкільні навчальні заклади (149) Дошкільна освіта Розвиток дошкільної освіти є одним із пріоритетів. На виконання Закону України „Про дошкільну освіту” з метою забезпечення рівного доступу дітей відповідного віку до дошкільної освіти упродовж 2008 року відновлено діяльність 20 дошкільних навчальних закладів. Всього в області функціонує 501 дошкільний навчальний заклад, у яких виховується і навчається 25 215 дітей, з них у міських поселеннях – 16 тис. 402 (65 відс.), у сільській місцевості – 8 тис. 813 (35 відс.), що становить 46 відсотків від загальної кількості дітей. У порівнянні з 2008 роком кількість дошкільних закладів збільшилась на 4,6 відс. Указом Президента України від 20.03.2008 року №244 „Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні” визначено завдання щодо охоплення дошкільною освітою не менше 75 відсотків дітей відповідного віку. Виконанню цього завдання в області сприяє не тільки розширення мережі дошкільних навчальних закладів, а й застосування альтернативних форм виховання та навчання, насамперед, відкриття груп при ЗОШ з короткотривалим перебуванням дітей, здійснення соціально-педагогічного патронажу сім’ї, як однієї із форм здобуття дошкільної освіти дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади. З урахуванням дітей, які залучені до альтернативних форм здобуття дошкільної освіти, показник охоплення дошкільнят освітою становить 52 відсотки від загальної кількості дітей. Серед дошкільних закладів 332 (66,3 відс.) – дитячі садки, 102 (20,4 відс.) – ясла-садки, 67 (13,3) – навчально-виховні комплекси. Із загальної кількості дошкільних навчальних закладів 476 (95,0 відс.) – загального розвитку, 19 (93,8 відс.) – спеціальні та 1 (0,2 відс.) – санаторний. При 6-ти дошкільних навчальних закладах організовано 21 санаторну групу (1,9 відс. дітей). У 20-ти дошкільних навчальних закладах функціонує 80 груп спеціального призначення (6,9 відс. вихованців) для дітей з порушенням слуху, мови, інтелекту, опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку. У дитячих садках виховується 37 дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, 131 дитина-інвалід та 977 дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС. На виконання доручення голови обласної державної адміністрації від 21.11.2008 року №138 „Про організацію охоплення дітей дошкільного віку дошкільною освітою” відновлено діяльність 22 дошкільних навчальних закладів, додатково відкрито 11 груп в уже діючих ДНЗ, 26 дошкільних груп при загальноосвітніх навчальних закладах. Починаючи з 15.02.2009 року у с.Королівка Борщівського району ДНЗ із сезонного переведено на постійно діючий та 15.03.2009 року реорганізовано школу І ст. с.Окопи в НВК, у Монастириському районі ДНЗ с.Устя-Зелене переведено із сезонного на постійно діючий, а також з 01.04.2009 року відновив роботу ДНЗ у с.Швейків. 9.04.2009 року відновив роботу ДНЗ у с.Лучка Тернопільського району, 1.06.2009 року відновив роботу ДНЗ у с.Куряни Бережанського району. Загальна середня освіта Мережа загальноосвітніх навчальних закладів області задовільняє конституційне право громадян на освіту та відповідає вимогам ст.3 Закону України "Про освіту". У 2008/2009 н.р. функціонувало 892 денні загальноосвітні школи, в яких навчалося 124,1 тис учнів, що на 6,3 тис. менше минулого року. Кількість класів-комплектів зменшилася проти минулого року на 177 одиниць і становила 7717. У перших класах навчалося 10083 учні, що на 79 учнів більше минулого навчального року. Прийом в десяті класи зменшився на 610 учнів і становив 9077 учнів, що становило 62,2 відс. від випускників 9 класів (у 2007/2008 н.р. - 64,2 відс.). На виконання доручення Кабінету міністрів України від 16.09.2005р. №46647/2/1-05 до постанови Верховної Ради України від 6 вересня 2005 року №2794-ІУ "Про недопущення закриття об'єктів соціально-культурного призначення в сільській місцевості" здійснено практичні заходи щодо забезпечення функціонування загальноосвітніх шкіл із малою наповнюваністю (у 2008/2009 н.р. функціонувало 87 ЗОШ І ст. – до 10 учнів, 23 ЗОШ І-ІІ ст. - до 40 учнів) з урахуванням вимоги, що будь-які зміни щодо школи мають здійснюватися лише за згодою місцевої територіальної громади. У зв'язку із впливом демографічної ситуації, у погодженні із місцевими територіальними громадами за період з 2001 по 2008 роки в області призупинили діяльність, у зв'язку із відсутністю учнів, 36 загальноосвітніх навчальних заклади. За цей же період кількість учнів у школах скоротилася на 37,8 тис. (23,4 відс.), це прирівнюється до числа учнів Бережанського, Борщівського, Бучацького, Гусятинського і Підгаєцького районів разом узятих. Найбільше закрито шкіл у Лановецькому, Підгаєцькому, Теребовлянському, Чортківському - по 4, Збаразькому, Зборівському, Козівському районах - по 3. Частково ліквідовано негативний вплив на забезпечення рівного доступу до якісної освіти зменшенням функціонування так званих "класів-комплектів", яких у початковій ланці області є 297, проти 578 в 2005 році. Найбільше роз'єднано класів-комплектів у Бучацькому, Тернопільському, Чортківському районах, а у Гусятинському, Лановецькому і Монастириському класи-комплекти роз'єднано повністю. Середня наповнюваність класів у 2008/2009 н.р. складала 15,95 учня, що на 0,4 менше проти 2007/2008 н.р. За прогнозними даними відділів освіти райдержадміністрацій у 2009/2010 н.р. функціонуватиме 880 денних загальноосвітніх шкіл, в них навчатиметься 121,7 тис учнів, що на 2,4 тис. менше 2008/2009 навчального року. Кількість класів-комплектів зменшиться на 97 і становитиме 7620. Прийом у перші класи збільшиться на 299 учнів і становитиме 10392 школярів. Прийом в десяті класи зменшиться на 877 осіб і становитиме 8324 учнів. За погодженням з місцевими територіальними громадами у 2009 році планується призупинити діяльність 12 шкіл І ступеня у зв'язку із відсутністю учнів та відновити діяльність однієї школи-сад І ступеня, реорганізувати Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №13 та педагогічний ліцей у єдиний навчальний заклад - "Школу-ліцей". З метою забезпечення умов рівного доступу до якісної освіти в області проводиться робота щодо впровадження профільного навчання. З 1 вересня 2009 року на базі Коропецької обласної комунальної середньої школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків буде відкрито обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою. Профільне навчання. Поглиблене вивчення окремих навчальних дисциплін. На часі - перехід до профільного навчання у старшій школі, зорієнтованого на індивідуалізацію навчання, та здійснення допрофільної підготовки у базовій школі. Робота усіх навчальних закладів ІІІ ст., органів управління освітою повинна спрямовуватись на виконання завдань обласної програми профільного навчання, яка затверджена сесією обласної ради 27.05.2008 р., Концепції профільного навчання, проект якої зараз обговорюється освітянами України (лист МОН України від 23.07.2009 р. №1/9-498), і забезпечити повний перехід старшої школи на профільне навчання у 2010 році. Певна робота уже виконана, про що свідчить існуюча мережа профільних класів: Кількість учнів, які навчалися за різними профільними напрямами у 2008/2009 н.р.
Проте, розподіл учнів за профілями навчання вкрай нерівномірний: усі 6 напрямів навчання представлені тільки у Кременецькому районі, профільні класи за 5 напрямами працювали у Бучацькому районі та м.Тернополі; в окремих районах кількість профільних напрямів звужена (Зборівський – 2, Бережанський, Борщівський, Козівський, Лановецький, Монастириський, Підгаєцький, Шумський райони - по 3), або розподіл учнів щодо їх вивчення вкрай нерівномірний (Бережанський, Бучацький, Гусятинський, Збаразький, Зборівський, Монастириський, Підгаєцький, Теребовлянський, Чортківський, Шумський райони) і потребує переосмислення та доопрацювання у кожному районі. За пропозиціями обласного інституту післядипломної педагогічної освіти і відділів освіти сформовано проект мережі класів з поглибленим вивченням навчальних дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах області. Робота з обдарованими дітьми У 2008/2009 н.р. органами управління освітою, адміністраціями та педколективами навчальних закладів проводились системні заходи з метою пошуку, відбору і навчання талановитих та обдарованих школярів, реалізації основних положень і завдань, визначених обласною програмою роботи з обдарованою молоддю на 2008-2010 роки (рішення сесії обласної ради від 27.05.2008р. №298). В області сформовано банк даних про обдарованих дітей за напрямками "Інтелект і талант", "Наука і пошук", "Творчість і натхнення", "Технічна творчість і раціоналізаторство", "Праця і сила", "Праця і майстерність", "Авторитет і лідерство". Відповідно до визначених номінацій забезпечено підтримку і матеріальне стимулювання творчої праці і досягнень школярів. Підсумком роботи з обдарованою молоддю за минулий навчальний рік став перший обласний форум творчої та обдарованої молоді "Гордість і надія Тернопілля", який організовано і проведено 25 травня 2009 року. Більше 160 творчих та обдарованих школярів (переможців обласних змагань, конкурсів, олімпіад) нагороджені цінними подарунками, грамотами облдержадміністрації та обласної ради, управління освіти і науки та головного управління з питань туризму, сім"ї, молоді та спорту облдержадміністрації, управління фізичного виховання та спорту Комітету фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України. На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 14.01.2009р. №24 "Про обласні іменні стипендії (премії) інтелектуально обдарованим учням", відповідно до наказу від 14.05.2009р. №260 вручено одноразові грошові іменні премії 30 учням-випускникам та 50 учням 8-10 класів іменні стипендії, які названо іменами видатних людей, уродженців Тернопільської області. Серед обдарованих дітей області є 7 претендентів на призначення стипендій Президента України та 1 учень – на стипендію Кабінету Міністрів України за досягнення високих результатів у ІІІ Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України (м.Тернопіль, Чортківський, Кременецький райони). Крім того 10 учнів стали фіналістами конкурсу, який проводиться за підтримки МОН України і Посольства США – "Програма обміну майбутніх лідерів" (FLEХ) і мають змогу навчатися протягом навчального року у США. Значна робота з навчання і розвитку обдарованої учнівської молоді проводиться у гімназіях (15), ліцеях (8) та колегіумах (3), де навчаються 5 тис. 622 учнів та працюють 865 педагогічних працівників. Інтенсивністю і творчим підходом у роботі з обдарованими учнями відзначились педагогічні колективи Бучацької ім.В.Гнатюка, Заліщицької та Чортківської ім.М.Шашкевича гімназій, Тернопільських спеціалізованих шкіл №№3,5,17,29, загальноосвітніх шкіл №№22,26,23, Тернопільської Української гімназії ім.І.Франка та Тернопільської класичної гімназії, навчально-виховних комплексів Гусятинського, Тернопільського районів, Кременецької ЗОШ І-Ш ст. №5 та Горинської ЗОШ І-Ш ст. Кременецького району. У 2009 році навчанням у спеціалізованих школах, класах охоплено 11,7 відс. учнів. За навчальними планами і програмами поглибленого вивчення предметів працювали 105 закладів, у них: 602 класи, 13 тис. 572 учні. Науково-дослідницькою роботою у 2008/2009 н.р. в 16 філіалах обласного відділення Малої академії наук України охоплено 2 тис. 408 учнів. У ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт брали участь команди 15 філій та 5 наукових товариств. Переможцями стали 126 учнів, з них 37 були учасниками ІІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт та здобули 24 дипломи І-ІІІ ступеня. Тернопільське обласне відділення МАН України відзначене наказом МОН України від 18.06.2009 року №531 як одне із кращих у науково-дослідній підготовці учнів природничо-географічного та історичного напрямків. Щорічно більше 1000 учнів беруть участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін. Серед них 29,7 відс. – учні міських шкіл, 35,9 – шкіл сільської місцевості, 34,4 відс. – учнів гімназій і колегіумів. З метою підготовки школярів до участі у ІУ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад відповідно до наказу управління освіти і науки від 03.03.2009р. №140 організовано відбірково-тренувальні збори команд. На виконання обласної програми роботи з обдарованими учнями передбачено на 2009р. 415 тис. грн. (у І півріччі2009 року використано 116,7 тис. грн.). У 2009/2010 році пріоритетними завданнями щодо організації роботи з обдарованими учнями повинно стати: - розширення мережі класів з поглибленим вивченням окремих навчальних предметів; - підвищення вимог до підготовки переможців ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад до участі у ІУ етапі; - розширення кількості слухачів МАН з числа учнів ЗНЗ сільської місцевості, охопивши їх науково-дослідницькою роботою у шкільних наукових товариствах і 17 філіях обласного відділення МАН України. Позашкільна освіта Сучасні система виховання повинна бути зорієнтована на випереджувальну функцію у процесі відродження національної культури, припиненні соціальної, економічної та духовної деградації, завдяки стимулюванню та пробудженню високих моральних якостей, таких як совість, людяність, почуття власної гідності, творчої ініціативи тощо. Стратегічним нормативним документом для педагогічних колективів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів області залишається і надалі програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджена МОН України (наказ від 17.12.2007 року №1133) Відповідно до Указу Президента України від 4.05. 2007 року № 378/20 «Про заходи з підтримки розвитку українського козацтва» створено дієві програми патріотичного виховання учнівської молоді на засадах козацької педагогіки у Лановецькому, Зборівському, Монастириському районах і м. Тернополі. Особливого значення на сучасному етапі набуває залучення школярів до участі у Всеукраїнській молодіжній акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти», спортивному комплексі «Козацький гарт», дитячо-юнацькій військово-спортивній патріотичній грі Українського козацтва „Сокіл” („Джура”). З метою активізації цієї роботи у кожному районі та м.Тернополі необхідно сформувати раду, районний штаб гри, розробити план дій щодо реалізації спільних проектів школи та громадськості. Перед органами управління освітою також стоять важливі завдання, які полягають у вироблені конкретних проектів співпраці з дитячими (молодіжними) громадськими організаціями. Актуальною залишається проблема створення державно-громадської моделі управління освітою. Діяльність обласного громадського об’єднання «Батьківський форум» в обласному центрі є досить активною, але у більшості районів ця робота заформалізована, без будь-якого поступу. На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24 вересня 2007 року №612 «Про підтримку викладання курсу «Християнська етика у загальноосвітніх навчальних закладах області» організація вивчення курсу «Християнська етика» в області в 2008-2009 навчальному році здійснювалася з урахуванням побажань батьків, учнів, педагогів, нагромадженого досвіду викладання курсу, наявності належної кадрової і методичної бази, місцевих умов та відповідно до концептуальних заходів вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах предметів духовно-морального спрямування», затверджених рішенням колегії МОН України. У 2008/2009 навчальному році християнська етика читалася в 719 школах 827 учителями, викладанням було охоплено 5643 класів, в яких навчалося 82186 учнів (66,8 %). У 2008/2009 навчальному році управлінням освіти і науки облдержадміністрації, установами та закладами області проводилась організаційна та профілактична правовиховна робота, спрямована на стабілізацію оперативної обстановки в молодіжному суспільстві, зниження рівня злочинності, бездоглядності та безпритульності серед учнівської молоді, пропаганду здорового способу життя, запобігання негативним проявам – пияцтву, вживанню наркотичних та психотропних речовин тощо. Налагоджена співпраця між управлінням освіти і науки облдержадміністрації та відділом кримінальної міліції у справах дітей управління МВС в Тернопільській області. Станом на 1 липня 2009 року на обліку неповнолітніх за вживання наркотичних речовин, вчинення протиправних вчинків у стадій наркотичного сп’яніння, а також розповсюдження наркотичних та психотропних речовин немає. На профілактичному обліку за вчинення злочинів у стані алкогольного сп’яніння в підрозділах кримінальної міліції у справах дітей міськрайорганів внутрішніх справ області перебувають сім підлітків. Двоє неповнолітніх – за епізодичне вживання спиртних напоїв та одна доросла особа – за схиляння неповнолітніх у наркоманію. Для поширення передового досвіду роботи з правовиховної освіти та виховання в загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах області у 2008-2009 навчальному році проведений огляд-конкурс на кращу організацію правової освіти та виховання. Переможцями конкурсу визначено педагогічні колективи Соколівської ЗОШ І-ІІІ ст. Бучацького району, СЗШ І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням іноземних мов смт.Залізці Зборівського району, Тернопільського ВПУ сфери послуг та туризму. З метою отримання знань та вмінь щодо прав людини, побудови навчально-виховного процесу на принципах дотримання і поваги до прав людини, форм та методів викладання прав людини та суміжних тем Українською Гельсінською спілкою з прав людини протягом березня 2009 року проведено Школу з прав людини, у роботі якої взяли участь вчителі правознавства Бучацького, Козівського, Лановецького, Чортківського районів. Між управлінням освіти і науки облдержадміністрації і Тернопільським національним педагогічним університетом ім.В.Гнатюка укладено договір про співпрацю від 4 березня 2009 року щодо координації спільних дій реалізації Програми діагностики і профілактики девіантної поведінки дівчат шкільного віку на 2009-2012 роки. Для виявлених дівчат "групи ризику", з проявами поведінкових відхилень, буде здійснюватиметься профілактична робота, яка попереджуватиме ускладнення поведінкових девіацій та усунення несприятливих умов їх розвитку й виховання. Для поінформованості громадськості про пріоритети, стан виконання поточних завдань, перспективи реалізації державної політики європейської інтеграції та співпраці з ЄС і Радою Європи у різних сферах у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах області функціонує 20 євроклубів, основним завданням вивчення історії ЄС, інформування про політико – правовий, економічний і соціальний розвиток країн членів ЄС, вивчення проблем екології в різних країнах Європи і ознайомлення з їх екологічною політикою, налагодження контактів з іншими європейськими клубами за кордоном, підготовка спецвипусків шкільних газет, підготовка та презентація проектів з проблем європейської інтеграції, участь у конкурсах – захистах дослідницьких робіт з даної проблеми, підготовка та проведення заходів до Днів Європи в Україні, поїздки – обміни делегаціями учнівської молоді між навчальними закладами і навчальними закладами ЄС. На виконання Закону України „Про позашкільну освіту” органами управління освітою забезпечено функціонування 47-ми позашкільних навчальних закладів різних напрямків і профілів, серед яких 24 будинки школяра (центри позашкільної роботи), 11 станцій та центрів технічної творчості, 4 еколого-натуралістичні центри, два дитячі парки, хорова школа, школа народних ремесел, два центри туризму і краєзнавства, оздоровчий табір „Ромашка", обласне комунальне територіальне відділення МАН України. В області діє 25 дитячо-юнацьких спортивних шкіл, у яких спортивно-масовою роботою займається 9 тис. 825 дітей. Всього позашкільною освітою і вихованням у 72-х позашкільних навчальних закладах охоплено 40 тис. 120 дітей (31,1 відс), порівняно з минулим роком - 30,3 відс. З метою охоплення дітей сільської місцевості організованим змістовним дозвіллям, розвитку їх здібностей збільшено мережу філіалів від позашкільних навчальних закладів на базі 115-ти сільських загальноосвітніх шкіл, де у гуртках різних профілів займається понад 6 тисяч школярів. Найбільше таких філіалів функціонує у Бережанському, Гусятинському, Підволочиському, Тернопільському, Теребовлянському, Монастириському районах. Особливу увагу звернуто на охоплення позашкільною освітою дітей соціально незахищених категорій, що дає можливість попередити негативні прояви серед учнівської молоді. Ефективно працюють педагогічні колективи центру дитячої творчості м.Тернополя, Бучацького, Гусятинського, Заліщицького, Збаразького, Бережанського, Кременецького, Монастириського, Підволочиського, Скалатського, Теребовлянського, Великобірківського Тернопільського району будинків школяра (центрів дитячої та юнацької творчості), станції юних техніків м.Тернополя, Велико-Глибочецької СЮТ, вихованцями яких упродовж року здобуто належних результатів у конкурсах, фестивалях, виставках, змаганнях. Народна дитяча хорова капела „Зоринка” дитячої хорової школи м.Тернополя є неодноразовим переможцем Міжнародного конкурсу хорового мистецтва ім.Бела Бартока в Угорщині. Цьогоріч цим колективом знову здобуто перше місце у VІІ-му Міжнародному Павловському фестивалі ім.М.Глінки в м.Санкт-Петербург. Здійснено заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази позашкільних навчальних закладів. Зокрема, відділами освіти Шумської, Підгаєцької, Борщівської райдержадміністрацій виділено значні кошти на проведення капітальних ремонтів приміщень та придбання оргтехніки для районних центрів позашкільної роботи. В цілому потребує покращання матеріально-технічна база позашкільних навчальних закладів, забезпечення їх сучасними комп’ютерами, оргтехнікою тощо, що є недостатнім. Основними завданнями у галузі позашкільної освіти на 2009/2010 навчальний рік є: - збереження мережі та кадрового потенціалу позашкільних навчальних закладів, недопущення їх реорганізації, перепрофілізації, зміцнення матеріально-технічної бази; - збільшення кількості дітей, охоплених позашкільною освітою і вихованням; - розширення мережі філіалів позашкільних закладів на базі сільських загальноосвітніх шкіл. СТАН ТА ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ОБЛАСТІ (тези з виступу начальника управління освіти і науки облдержадміністрації на підсумковій колегії 21 серпня 2009 року з питання „Про підсумки роботи навчальних закладів та установ професійно-технічної освіти області в 2008/2009 навчальному році та основні завдання розвитку професійно-технічної освіти на 2009/2010 навчальний рік”) 2009/2010 навчальний рік має стати роком поглиблення вже розпочатої модернізації освітньої галузі України. На цьому наголосив Президент України В.А.Ющенко, виступаючи 6 серпня цього року у смт.Овідіополь Одеської області на нараді з питань підготовки до нового навчального року. Серед ключових завдань, „навколо яких має сконцентруватися взаємодія усіх сторін, Глава держави назвав насамперед подальше підвищення якості освітнього процесу, відповідно до вимог єдиного європейського освітнього простору”, реформування професійно-технічної освіти. Аналізуючи діяльність системи профтехосвіти, слід відзначити, що головними напрямками в її роботі були: підвищення якості підготовки робітничих кадрів через оновлення навчально-виробничої бази, впровадження нових методик навчання, вивчення сучасних виробничих технологій та інформатизації навчального процесу; підвищення ефективності економічної та розширення функцій управлінської діяльності навчального закладу за рахунок багатоканального фінансування, раціонального використання існуючої навчально-матеріальної бази; регіоналізація профтехосвіти шляхом пошуку взаємовигідних зобов’язань колективів ПТНЗ, вплив на ці процеси органів виконавчої влади та місцевого самоврядування й підприємств; продовження реформування державно-громадської системи управління професійно-технічною освітою, посилення ролі учнівського самоврядування та громадських організацій; підвищення соціального статусу учасників навчально-виховного процесу, покращання їх добробуту. У 2008/2009 навчальному році зусилля були спрямовані на: виконання державного замовлення в обсязі 5,4 тис. осіб (проти 5,3 тис. осіб у 2008 році); підготовку 5,5 тис. робітників, в тому числі 4,1 тис. осіб за державним замовленням, 79,4 відс., з них працевлаштування за отриманою професією; перенавчання безробітних – 1344 особи (проти 1504 особи у 2007 році); збільшення майже вдвічі прийому на навчання на платній основі у порівняні з 2007/2008 навчальним роком; виконання бюджету загального фонду в обсязі 77 млн. грн. (проти 54,5 млн. грн. у 2007 році) та спеціального фонду в обсязі 7,9 млн. грн. (проти 6,6 млн. грн. у 2007 році); забезпечення своєчасної підготовки 23-х ПТНЗ до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період. Проведення запланованих поточних ремонтів і залучення 1,054 млн. грн. бюджетних коштів та 2,5 млн. грн. позабюджетних надходжень; поширення практики залучення коштів місцевих бюджетів на утримання закладів профтехосвіти (залучено 151 тис. грн. проти 51 тис. грн. у 2007 році); стабілізацію енергозабезпечення навчальних закладів профтехосвіти. За три роки скорочено споживання: тепла на 45 відс. електроенергії на 22,5 відс. води на 60,5 відс. газу на 31 відс.; здійснення роботи із заміни старих віконних рам на теплозберігаючі у Тернопільському ВПУ ресторанного сервісу і торгівлі, Заліщицькому ВПУ, ВПУ №21 Тернопільської області, Тернопільському центрі професійно-технічної освіти №1, ВПУ №10 м.Тернополя, Борщівській філії Товстенського професійного сільськогосподарського ліцею, Підгаєцькому професійному аграрному ліцеї та ін.; завершення облаштування шатрових дахів над навчально-побутовим корпусом ПТУ №23 м.Скалата, навчальною майстернею Тернопільського центру професійно-технічної освіти №1, гуртожитком ПТУ №6 м.Кременця та капітально відремонтувати плоскі дахи гуртожитків Тернопільського ВПУ сфери послуг та туризму, ПТУ №11 м.Тернополя, ВПУ №21 Тернопільської області. До початку опалювального сезону ввести нову котельню у Заліщицькому ВПУ, а під час опалювального сезону – модульну котельню для гуртожитку №2 Тернопільського ВПУ ресторанного сервісу і торгівлі; обладнання 14 кабінетів, 9 лабораторій, 8 навчальних майстерень, в т.ч. навчального готелю з професії „Адміністратор-покоївка” у Підволочиському професійному будівельному ліцеї; продовження роботи із завершення створення навчально-практичних центрів з фірмами „Кнауф”, „Хенкель Баутехнік Україна” на базі ВПУ №10 м.Тернополя, Борщівської філії Товстенського професійного сільськогосподарського ліцею, Тернопільського центру професійно-технічної освіти №1; збільшення доходів (537,4 тис. грн.) навчальних закладів професійно-технічної освіти від проходження виробничої практики учнів на підприємствах; забезпечення навчальних закладів сучасною комп’ютерною технікою на 86,7 відс. (20,5 учня на один комп’ютер); підключення до мережі Інтернет 95,6 відс. ПТНЗ, 12 закладів мають власні Веб-сайти; підвищення кваліфікації 190 педагогічних працівників (проти 173 чол. у 2007 році); покращання умов навчання, проживання та відпочинку учнів соціально незахищених категорій населення. Проблемні питання закладів профтехосвіти області: скорочення кількості випускників загальноосвітніх шкіл і, як наслідок, зменшення контингенту набору в ПТНЗ; відсутність бюджетного фінансування на здійснення капітальних ремонтів та придбання обладнання; невідповідність напрямів підготовки робітничих кадрів у навчальних закладах вимогам ринку праці області; невиконання роботодавцями вимог уряду щодо оплати праці учнів під час їх виробничої практики на виробництві; застаріле обладнання майстерень, полігонів, кабінетів; необхідність переоснащення гуртожитків меблями; технічний стан покрівель, систем тепло-, водопостачання, газових котелень; відсутність механізму здійснення матеріально-технічного і фінансового забезпечення професійно-технічних навчальних закладів у зв’язку з передачею відповідно до розпорядження КМ України від 21.01.2009 року №42-р з 1 січня 2010 року обласним державним адміністраціям частини повноважень та фінансування від МОН України. Завдання на 2010 навчальний рік: Включення закладів профтехосвіти у районні та обласну програми розвитку освіти, що буде сприяти покращанню їх матеріально-технічного забезпечення. Наближення навчального процесу закладів ПТО до сучасних технологій виробництва шляхом створення учнівських навчальних дільниць на підприємствах. Сприяння участі Тернопільського ВПУ сфери послуг та туризму, ВПУ №10 м.Тернополя в міжнародних проектах системи ПТО України. Реформування мережі професій в навчальних закладах ПТО відповідно до потреб ринку праці області. Сприяння інтеграції закладів профтехосвіти з вищими навчальними закладами для вирішення спільних системних проблем у підготовці робітничих кадрів. Збільшення обсягів навчання незайнятого населення на базі ПТНЗ. Направлення позабюджетних надходжень на розвиток та модернізацію навчально-виробничої бази.
Повернутись до розділу Наша Тернопільщина |
» Додаткові розділи
» Фотоматеріали
» Медіа файли
» Пошук по сайту
» За чисте місто!
|
© ТОГО «За чисте місто!» |
Про організацію Наша Тернопільщина Нормативно-правові документи Громадські приймальні Діяльність організації Засоби масової інформації Корисна інформація Зворотній зв’язок |
|